Dogodki in novice

Rezultati fotografskega natečaja

Objavljamo rezultat fotografskega natečaja “Istrska Madona – v teatru podvodnega sveta“.

Strokovna komisija v sestavi:
Dejan Mehmedovič,
Arne Hodalič in
Jeronima Kastelic,
je med prispelimi fotografijami kot najboljše izbrala:

 

1. mesto: Tihomir Makovec

Tihomir_Makovec_MADONA_001_small

 

Tihomir_Makovec_MADONA_002_small

 

Recenzija Dejana Mehmedoviča (galerija Insula):
Fotografija Tihomirja Makovca vzorno izpolnjuje nalogo, ki je bila podana v izhodiščih in naslovu natečaja. V skladno izpeljani, kompozicijsko urejeni in kakovostno izvedeni fotografski podobi je teatraličnost, ki je zajeta v polju uprizoritve nosilec različnih simbolnih pomenov. Odnos med figuralnimi akterji podpira obsežno fabulativnost, ki jo lahko razumemo skozi veliko različnih opredelitev in vsebin.
Upoštevajoč težavnostno stopnjo pri izvedbi, saj gre za v vodi lebdeče objekte oziroma pod vodo plavajoče protagoniste, je ustrezno zajetje prizora vsekakor tehnični podvig, ki zahteva veliko izkušnje pri pripravi okolja, uprizoritvenemu aranžmaju ipd.
Fotografija nas primarno optično privlači v likovnem smislu, saj poseduje z utemeljeno noto estetike v skladno zastavljeni vizualni shemi korektno barvno uravnavo in komplementarnost kolorita. Pazljivo je izbrana draperija udeležencev, predmeti, zorni kot uprizoritve. S prehodi svetlobe in sence pa je tu pomembna predvsem osvetlitev ujetega dogodka. Avtor je v podobi ustvaril nekakšno »zatemnjenost«, ki podaja specifično vzdušje. Atmosfera sveta, ki jo predstavlja »Istrska Madona« Tihomirja Makovca spontano nastavlja vprašanja, ki se dotikajo lokalnega, političnega, religioznega, sociološkega. Z držo in pogledi med uprizorjenimi akterji, s močnim simbolnim zaledjem zastave in verige se tu razvija veliko izpovednosti, ki nakazuje na širino »istrskih problematik«. Vsekakor pa je podoba v določenem smislu lahko videna predvsem kot zgodba, kjer se na podlagi historičnosti teritorialnega vsebina preliva v sfero intimnega oziroma magično fabulativnega. Mlada protagonistka je v drznem podvodnem nastopu Madona – predstavnica žensk, lokalnega, nacionalnega, historičnega vsekakor pa človeškega, tistega, ki ima prihodnost …

Komentar Arne Hodalič:
………….. Brez vsakega dvoma se strinjam, da Tihi zmaga brez konkurence!! Zelo, zelo dobro in tehnično zahtevno!!! …………….

 

2. mesto: Damir Šantek

Recenzija Dejana Mehmedoviča (galerija Insula):
Fotografijo zaznamuje ustrezno uravnotežena kompozicijska zastavitev in korektna kromatska naložba, ki z uprizoritvijo potopljene skulpture deluje precej ekspresivno. Zaznana dinamika podvodne vegetacije sicer podpira razgibano izraznost in s tem opredeljeno pripoved, vendar bi v celostnem pogledu občutili predvsem vzdušje miru in tišine podvodnega sveta. Omenjena dvojnost, ki v stiku dveh nasprotujočih elementov, udarne forme potopljene skulpture in umirjenosti nevtralno blagega podvodnega okolja ustvarja zametek vzporedne zgodbe, predstavlja opazno presežnost v izpovedni izraznosti obravnavane fotografske podobe.

 

3. mesto: Rudi Hočevar

DSC06485_RudiHocevar_small
 
DSC06482_RudiHocevar_small

 

Recenzija Dejana Mehmedoviča (galerija Insula):
Fotografija izpostavlja lik »Madone«, ki ga s svojo prisotnost svojstveno opredeljujeta dva potapljača. Izraznost te podobe temelji predvsem na izzvanih prostorskih relacijah prvega plana in ozadja. Iluzija nas z izpostavljenim efektom svetlobe ohranja pod okriljem vsebinske obravnave »istrske Madone«, vendar realnost plava za njenim hrbtom: Madona je potopljena skulptura, ki jo »in situ« lahko vidijo le potapljači …

0